Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Po schodech na Trúbu

Po schodoch, po schodoch … nutilo mě broukat si melodii písničky Richarda Müllera, když jsem stoupala po schodech ze štramberského náměstí až do věže.

Jak je mým dobrým zvykem, dělám někdy věci nerozumné. Dostala jsem v neděli odpoledne nehoráznou chuť  na štramberské ucho se šlehačkou. Nemaje speciální parkovací kartu, musela jsem nechat auto na vzdáleném parkovišti a došmajdat se s bolavou nohou na náměstí pěšky.

Usedla jsem s úlevou v zahrádce cukrárničky, vzhlédla …

… a nad tou dobrůtkou mi uzrál plán. Snad nemyslíte, že bych podstoupila tu oběť pro jedno?

„Tu nohu přece musíš nějak rozhýbat, rozchodit, když cvičení zatím nepomáhá!“, pravila jsem si v duchu. „Prostě vylezeš na Trúbu, beztak jsi tam už dlouho nebyla!“

 

Měla jsem spíše sto chutí zabočit do zahrádky a auto nechat autem, ale jsem palice houževnatá.

 

Tak zde jsem myslím někde na 225. schodu.

 

Přesun přes nádvoří pod věž.

Spodní část vede po kovových schodech ve dřevěném přístavku. Vstup do věže je o nějakých 7 metrů výše. Proč? Přece aby tam vešla hladomorna!

 

Neumím fotit schody jako Karel Boháček, zůstala mi tam noha.

 

A zde nohy hříšníkovy ve slíbené hladomorně.

 

Až do věží … asi po 385 schodech z náměstí. Ale počítala jsem i 2 centimetrové. Asi to není správný počet.

 

K barevným okýnkům.

Nebo je libo červenou, žlutou, modrou?

 

A o patro níže je venkovní ochoz. Tedy panoramata z výšky.

A zde pohled k domovu.

 

Pod Trúbou je Jaroňkova útulna, která prochází rozsáhlou rekonstrukcí.

 

 

Chata Dr.Hrstky. Po mnoha rekonstrukcích a mnohých změnách provozovatelů.

 

Chce snad skočit z hradeb?

 

Volně procházející se čtyřnožci.

Dejte si pozor, jste přece ve Štramberku!

 

S podivem, výstup do schodů byl absolutně bez problémů. Ne už tak sestup dolů a na rovině, jestli se tedy ve Štramberku něčemu dá říci rovina,  už to nebylo takové růžové. Že bych se uložila do dřevěné kádě s pípou nad hlavou? Jednou jsem odsud šla se zpěvem přes pole domů.

Tedy tentokráte ještě ne, odpajdala jsem se zpět k autu. Ale jednou vám, milí čtenáři, exkurzi odtud zprostředkuji.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivana Pavlisková | čtvrtek 24.9.2015 19:47 | karma článku: 19,43 | přečteno: 450x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...

Pravda o Vrběticích. Ruští agenti nebyli jen dva a proč mrtví Češi neměli šanci

7. května 2024

Premium Co předcházelo a co následovalo po výbuchu muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014? Kolik...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/