Ivana Pavlisková

Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/
  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x

Ivana Pavlisková

Portrét

Při hledání něčeho důležitého v počítači jsem narazila na zvláštní soubor, na jehož obsah jsem si nemohla vzpomenout. Tedy jsem ho zvědavě otevřela. Jaké bylo mé překvapení, když jsem tam objevila svoji fotku.

6.2.2016 v 18:55 | Karma: 23,36 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Nepořádek na stole, nepořádek v hlavě?

K zamyšlení nad tímto tématem mě přivedl kolega, když přišel a zeptal se, jak spočítám plochu nějaké střechy. Jednoduché počty s jednoduchými vzorci. Trojúhelníky, lichoběžníky. Počty ze základní školy.

16.1.2016 v 18:05 | Karma: 34,99 | Přečteno: 1556x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Znáte to …

... jedete cestou známou, klikatou a najednou uzříte něco, co tam normálně nebývá a máte pocit, že je něco špatně. Mávající chodec ve výstražné vestě v místě, kde jste na chodce nikdy nenarazili.

8.1.2016 v 20:54 | Karma: 18,38 | Přečteno: 396x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Silvestrovský

Já vám všem něco řeknu, mám toho silvestrovského veselí plné zuby! Kam se člověk podívá, všude samé veselí, někdy až strojené, protože povinné. Proč bych měla něco slavit a juchat, když nemám náladu? Opít se umím i jindy.

31.12.2015 v 20:08 | Karma: 23,51 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Máte, prosím, drobné?

Míti drobné v peněžence, či v kapse je, i v době elektronického platebního komunikačního způsobu mezi čímkoliv a kýmkoliv, zásadní problém. Mám v peněžence dost kartiček, ale na bezproblémový platební styk to věru nestačí.

29.12.2015 v 18:01 | Karma: 21,33 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Něco je ve vzduchu

Mnozí znají ten pocit, že sice všechno plyne tak nějak, na první pohled, normálně, byť se zdá, že někdy trochu klopýtavě, ale opatrně se vtírá neodbytná myšlenka, že cosi je jinak.

17.12.2015 v 20:11 | Karma: 22,54 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Neopouštěj staré známé pro nové

... možná mají paměť jako slonové, možná je to nadosmrti mrzí ... Notoricky známý text, kolik je v něm pravdy? Kdo z nás nepodlehl občas novému vábení, pozlátku. Jak rádi se po výprasku vracíme k jistotám.

12.12.2015 v 19:07 | Karma: 16,84 | Přečteno: 557x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Ať raději mele o těch psech

Před časem mé spolujezdkyně autem do práce musely téměř každé ráno přetrpět můj referát o venčení v útulku. Proto přijaly s povděkem, že jsem nějakou dobu do útulku chodit nemohla. Ale zase musely naslouchat o cvičení a anatomii.

19.11.2015 v 20:02 | Karma: 15,40 | Přečteno: 553x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Jak teklo?

Kdo se kdy jen otřel kolem pěstitelských pálenic, viděl proces výroby, či měl tu čest vlastnoručně připravovat lahodný mok, ví, že to je základní otázka, kterou dostane majitel čerstvého produktu, který si odváží z pálenice.

14.11.2015 v 19:48 | Karma: 22,06 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Závislost ?

Před pár dny mě došla paní, která se omlouvala za obtěžování a požádala mě třesoucím se hlasem o drobné, aby se mohla dostat zpátky domů do vedlejšího města, protože asi ve vlaku ztratila peněženku.

24.10.2015 v 20:08 | Karma: 22,19 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Zpověď pacientova

Poslední dobou čítávám názory, jak jsou lékaři zbyteční, že do nás akorát sypou chemii. Že naše nemoci mají duševní příčinu a jak se lze vyléčit na základě tohoto poznání sám. Nezpochybňuji úplně, ale někdy k lékaři prostě musíte.

28.9.2015 v 19:37 | Karma: 20,97 | Přečteno: 585x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Láska ?

Co je láska? Citové vzplanutí, sympatie, energie, přátelství, partnerství, přitažlivost, sex, rozdávat, brát? K sobě, mezi sebou? Slovo, které dokáže rozbouřit emoce, jedno slovo, na které je tisíc výkladů.

17.9.2015 v 19:58 | Karma: 19,95 | Přečteno: 389x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Dámo, máš padesát? Jsi na odstřel!

Dáma sice nepřiznává věk, ale slova jednoho muže (po padesátce) mě nenechala chladnou. Řekl: „ Vy, baby, po padesátce jste hrozné. Moje manželka je stejná. Pořád vás něco bolí.“

23.8.2015 v 18:52 | Karma: 38,24 | Přečteno: 10980x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Letní povídka – takový letní slaďák

Je léto, horko k zalknutí, když musíte být zavření doma z důvodů indispozice. Hlavou víří myšlenky a zvědavost, jak pospojovat tři zadaná slova. Co vzniklo na vlně fantazie? Jakákoliv podobnost s reálnými osobami je čistě náhodná.

14.8.2015 v 18:40 | Karma: 13,09 | Přečteno: 320x | Diskuse| Letní povídka

Ivana Pavlisková

Nikdy není pozdě

Tento název mě napadl po drobných střípcích poslední doby, aniž bych tušila, že proběhla premiéra stejnojmenného filmu s mojí oblíbenou Meryl Streep v hlavní roli. Takže to tak asi nějak bude.

7.8.2015 v 20:44 | Karma: 13,11 | Přečteno: 731x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Se skřítky na dovolenou

Po několika dnech dovolené zjišťuji, že se mnou kromě kola odjel na dovolenou i nějaký skřítek. Dobrý skřítek, který jen tak laškuje.

9.7.2015 v 19:12 | Karma: 13,31 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Brno je zlatá loď

Tak svého času zpíval Ivan Mládek. A možná to bylo dokonce v době, kdy jsem se v Brně vyskytovala. Tedy o mě to nebylo, jak říkají Pražáci – byla jsem tehdy náplava.

7.7.2015 v 20:28 | Karma: 13,55 | Přečteno: 576x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Co se mračíte?

Ptal se mě šéf sousední firmy, když mě potkal před budovou. Nemračila jsem se, jen jsem se soustředila, ať mi neukápne slina, protože jsem si nesla na oběd řízek.

3.7.2015 v 20:45 | Karma: 13,64 | Přečteno: 438x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Křížová cesta – 2.část

Dovolte mi pokračovat druhou částí obnovené naučné trasy obnovené historické křížové cesty z Nového Jičína přes obec Rybí až do Štramberku na horu Kotouč. Tentokrát to bude už jen ve Štramberku.

30.6.2015 v 20:33 | Karma: 17,39 | Přečteno: 300x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Křížová cesta – 1.část

Jak jsem nedávno v jednom ze svých článků avizovala, projela a prošla jsem si naučnou trasu obnovené historické křížové cesty z Nového Jičína přes obec Rybí až do Štramberku na horu Kotouč.

29.6.2015 v 21:04 | Karma: 13,35 | Přečteno: 465x | Diskuse| Fotoblogy