Diskuse

Pylová sezóna

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Letošní pylová sezóna mě div nezabila, nejhorší za cca 30 let:-( Ale tvoje fotky se mi líbí:-)R^

0 0
možnosti
Foto

odborně se tomu říká pylovka...pivo dobrý:-)

0 0
možnosti
LJ

Nejsem ctitelem Babiše, ale pamětníkem. Tak musím uvést, že i v dobách, kdy se řepka na naších polích objevovala jen vzácně, byly roky, kdy okraje kaluží byl žluté od zachyceného pylu. Již tenkrát vysvětlovali botanici, že je to pyl stromů. Rostliny opylované větrem, tedy trávy, jehličnaté stromy a mnoho dalšího, vytvářejí kvantum pylu, aby byla šance že se alespoň nějaký prášek pylu dostane na bliznu květ na jiném jedinci. Řepku opyluje hmyz, proto vytváří málo pylu a nepouští ho po větru, protože ten hmyz ho spolehlivě doručí na druhý květ.

1 0
možnosti
Foto

Přesně tak. I já jsem už trochu pamětník. Řepka se objevovala už před x desítkami let. Chodila jsem jako mladistvá na brigádu do družstva po sklizni řepky na sušení řepky a obilí. Družstevnice označovaly humorně zrníčka řepky jako ruský mák :-)

A pyl byl z úplně jiných zdrojů, tak jako dnes.

0 0
možnosti
Foto

R^Krásně jsi to zdokumentovala, já naštěstí alergii na pyly nemám....na ty ne!;-D

1 0
možnosti
Foto

Dík, Jituš. Předpokládám, že vím, na co náš alergii ;-D

1 0
možnosti

Letos musí být pilné včely více pylné.-)

2 0
možnosti
Foto

J81a96n14a 62M80a76j86o42v50á

13. 5. 2018 23:37

jo, kvete to jedno přes druhé...přiznávám, se svým kufrem alergií žiju roky...a s arzenálem sprejů po kapsách vyrážím ven. Ale je to tak opojně krásné, že prostě vyrážím. R^

1 0
možnosti
Foto

Jani, věřím, že i přes hendikep to jde. U těch, co chtějí vidět a cítit krásno :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Pěkný špacír, ale ať už to radši trochu odkvete. My tu řepku máme hned za Prahou, ale už moc žlutá není.

1 0
možnosti
Foto

Moc pěkné fotografie. R^ Líbí se mi, že jste se odvážila fotit v mlze a tyto fotky se také povedly.

Med miluji, doufám, že ho letos bude dost a dobré kvality. :-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Já fotím za všech okolností , i potmě. Pokud z toho něco vyjde, tím lépe ;-D med určitě bude, ale spoň teď jarní. I když asi bude všechno dohromady. Květový, stromy, lipový. Jindy to jde po sobě s odstupy. Tak bude všehochuť :-)

1 0
možnosti
Foto

Jaro je krásné, všichni jsme si ho tolik přáli. Jen alergici to nemají lehké, to chápu. :-)

2 0
možnosti
Foto

Soňo, ono už to občas vypadá i spíš letně :-)

0 0
možnosti
Foto

Copak v přírodě je teď krásně, ale chtělo by to nějaký svlažující deštíček. Toho pylu je opravdu moc, ale řepka za to nemůže.

Přeju krásné jarní dny, Ivo.R^:-):-)

1 0
možnosti
Foto

Pavli též zdravím :-)

Deštíčky kroužily v pátek a sobotu dokola a tu spadlo 5 kapek. Chtělo by víc.

1 0
možnosti
  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/