Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Poučení ze 17.listopadu

Byli jsme vyzváni zavzpomínat, tedy velice přesně si pamatuji, co jsem dělala 17.listopadu 1989. S kolegy v práci jsme slavili. Byly to vždy hromadné oslavy lidí v daném období. Konzumovali jsme (potají) už od rána, jeden kolega byl vždy toho dne vyčleněn z pracovního procesu za účelem vaření guláše. Uměl vynikající guláš.

Že bylo možná něco už ve vzduchu dříve, jsme si zpětně uvědomili s jedním kolegou ve stejném věku. Asi 3 týdny před oněmi událostmi si nás spolu vzal ředitel závodu na jednání do Ostravy. Posadil nás na zadní sedadlo služební volhy a ze sedadla spolujezdce vedle řidiče  do nás cestou hučel, jak „strana“ potřebuje obrodu, mladé lidi a navrhl nám, že bychom se tedy mohli ( rozuměj – měli a museli ) stát kandidáty na členství v KSČ. Mladí, perspektivní, … a další důvody, proč bychom tento závažný krok měli udělat. Zoufale jsme si očima kladli otázku: „Vole, jak mu řekneme, že nechceme“. Naštěstí bylo později rozhodnuto za nás.

Byla jsem mladá a blbá a když byla vyhlášena na 27.11.1989 generální stávka a pořádaly se manifestace, vyslal ně týž ředitel na náměstí, abych pronesla pár slov a hlavně abych zmínila podnik ve kterém pracuji. Aby tedy měl potvrzeno, že on myslí na budoucnost, chce změny a vůbec …, jak je to o tom převlékání kabátů. Šla jsem, mladá a blbá. Cosi jsem na náměstí do mikrofonu řekla: „ … a hlavně ten podnik nezapomeň!“ opakovala jsem si stále.

Následně se začaly formovat různé výbory, které bojovaly proti vedení, starým řádům a chtěly prosadit změnu. V našem podniku se nejaktivněji projevovala dívčina, která byla ještě o 6-7 let mladší než já, čerstvě po střední škole. Ale měla přehled a na rozdíl ode mě, tyto události hltala.   Jakýmsi omylem jsem se nechala „zvolit“ do výboru. Svolala následně schůzi, kde se tyto věci měly řešit.

Nastal den schůze. V 6,30 v zasedací místnosti závodu se sešli pracovníci včetně ředitele. Jenže z výboru se nedostavil nikdo, tedy bylo vyslovení problematických vět, co se nám nelíbí a kdo se nám nelíbí, na mě. Ale protože přípravu na tuto schůzi si dělala aktivní předsedkyně výboru, sice jsem věděla, co mám říci, ale nebyla jsem už schopná argumentovat kovaným řečníkům, protože mi chyběla ta podpora z jiných útvarů, o jejichž činnosti jsem neměla ani páru. Po deseti minutách, se slovy: „Je to trapné“, ředitel schůzi rozpustil. Proč nepřišli ti iniciátoři? Náhlá nevolnost, zaspání a nevím už, jaké důvody.

Tím pro mě revoluce skončila. Zařekla jsem se, že se nebudu plést do politiky a diskuzí a už vůbec se nebudu zapojovat do jakýchkoliv aktivit s tím spojených. Po té trapné chvilce jsem ze zařekla, že ani svoje myšlenky a názory a už vůbec názory druhých, sdělovat veřejně nebudu. Moje celoživotní krédo je: „Nech planých řečí a raději pořádně udělej svoji práci“. Prostě někdo je tažný a někdo chovný.

Kde by mě tenkrát napadlo, že mě hra se slovíčky začne bavit, že se za své názory nebudu stydět. Že zjistím, že když řeknu své názory pěkně nahlas, sice mě to připraví o přízeň některých jedinců, kteří nechtějí slyšet pravdu, ale ti co mě znají  roky, zůstanou. Tedy že si takto oddělím zrno od plev. 

Kde by mě tenkrát napadlo, že dokonce budu své myšlenky prezentovat veřejně na blogu. Ale i 25 let nestačilo na to, abych se vyléčila z averze vůči politickým diskuzím.

Tedy to poučení ? „Mluv o tom, co znáš, o tom, co máš odžito, o tom, co tě baví“. Třebaže jsou to občas „blbé pindy“, jak mi sdělila párkrát jedna hodná a trpělivá duše, která ty pindy snáší.

I když … možná změním názor. Možná bych se do politiky hodila. Mám totiž lékařsky potvrzeno, že mám rovnou páteř.

Autor: Ivana Pavlisková | neděle 16.11.2014 18:44 | karma článku: 12,94 | přečteno: 556x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Prokremelské motorkáře vítali v Brně jako delegáty ruské teroristické federace

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  14:40

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel

4. května 2024  14:23

Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/