Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kroměříž, město holubů

Že jste ještě takové spojení s tímto vzácným architektonickým skvostem neslyšeli? Že to je urážka památek v Hanáckých Aténách, památek zapsaných na seznamu UNESCO? Ne, není, je to můj pohled.

Měla jsem tu čest se zúčastnit srazu známých blogerů v Kroměříži. Protože jsem si ve výčtu celebrit připadala svají slabou aktivitou poněkud nepatřičně, s radostí jsem tedy aspoň přispěchala jako taxikář k nádraží vstříc Jitce Štanclové a Jaromíru Šišovi. Že jsme při cestě na nedalekou ubytovnu objeli půl Kroměříže, by tedy ještě mělo doplnit název o … „a jednosměrek“.

Pak se nedivte, že první, co vyprahlému hrdlu přišlo na mysl, památka nepamátka, bylo toto.

 

A po příjemném posezení u domácích následoval pochod noční Kroměříží s budovatelskou písní na rtu. A protože moje vášeň jsou fotky za kuropění, předpokládala jsem krátký spánek.

Probuzení však bylo přímo brutální. Na střeše nad okny seděl holub. Vrkal, nebo spíše křičel – jdi už, jdi už! No, na zabití.

Nelenila jsem a vyštrachala se na křeslo a do střešního okna.

Ale abychom nezamluvili to kuropění.

Ráda chodím a fotím brzy. Nikdo vám nezaclání, nemusíte čekat, až vám vyklidí prostor před objektivem.

Tož se pokochejte se mnou – uličky, zákoutí, památné budovy, kostely i zámek. Bez lidí, jen tak, potichu, ať nikoho nevzbudíme.

 

A kde mám ty holuby?

Vidíte ho, jak sedí drze kohoutovi na ocasu?

Neustále mi byli v patách a sledovali, co činím.

 

A ty poletující tečky nad náměstím?

 

Ty antiholubí zábrany?

Město holubů.

 

Ale pojďme dále.

V tomto parčíku jsme posnídali. Za dohledu stálých obyvatel.

 

To asi není pro holuby.

 

Vydatně posilněni jsme vyrazili do barevného mumraje.

 

První kroky skupiny vedly k občerstvovně, už bylo dost teplo.

 

A pak vzhůru do Květné zahrady. Mnozí přede mnou už prezentovali podrobněji a lépe, tak jen střípky.

 

V kurzu byly i klobouky.

Jitka na něj byla náležitě pyšná.

Ale já stejně nejraději fotím psy, byť jsem jich moc nepotkala. Do památek nesmí.

Toto byl první obyvatel, kterého jsem potkala nad ránem. Samozřejmě s páníčkem. Věřím, že se tam ještě někdy za kuropění potkáme. I s vrkajícím holubem.

PS:

Všechny fotky jsou opravdu moje. Uznejte, kdo by se mnou bloumal nad ránem?

Autor: Ivana Pavlisková | neděle 17.6.2018 12:10 | karma článku: 18,95 | přečteno: 317x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/