Dej si, dokud můžeš

9. 09. 2017 18:32:43
Když jsem nastupovala do zaměstnání po škole, na nějaké akci se tázali kolegy, který byl zhruba v mém současném věku a připadal mi děsně starý, jak to má se ženskými. "Kdybych si mohl vybrat, radši sáhnu po klobásce", odvětil.

A také jsem nedávno vzpomněla na tetu, která, s životní moudrostí „zkušené“ žlučníkářky, mi před lety pravila: „Jen si dej, děvucho, dokud ti chutná a možeš!“

Podstatnou část mého života to na mě bylo vidět.

Nicméně, před časem jsem zhubla přes 20 kilo. Kdybych nebyla hloupá, mohla jsem svůj příběh prodat nějakému prodejci zázračných přípravků a mohla jsem být za vodou. Ale nikdo neprojevil zájem.

I přesto s tím mám problém. Občas se mě lékaři ptají, jestli jsem víc zhubla, proč jsem zhubla? Z důvodu choroby? Když řeknu, že jsem chtěla, dívají se na mě podezřívavě. Poslední mě dokonce chtěl poslat na speciální vyšetření. Nevím, co má špek na břiše společného s bederní páteří, ale nezdálo se mu to.

Proč? Prostě mám na břiše asymetrický špek. Člověk se nezavděčí. Přece každá polovina těla je jiná! Tak jsem se rozhodla, že asymetrii učiním přítrž a pokusím se ji nějak srovnat.

První, co by měl mít člověk na mysli, je pitný režim. Nemusí to být nutně regionální značka.

Možno sáhnout i po konkurenci.

Někdy se člověk jen tak odbude, když není jiný dobrý zdroj.

Samozřejmě, to není dobře. Něco vydatnějšího ...

... ale toto je lepší až po jízdě, ne že vás čeká ještě 25 kilometrů na kole.

Tedy vážně. Polévka je grunt.

Následuje třeba něco tradičního.

Nebo netradičního, v novém duchu.

Lehké, ale chutnalo.

I když ... guláš je guláš.

Byť ta svíčková v pozadí též nevypadá zle.

A po výstupu na nejvyšší horu Beskyd si můžete dát i něco na sladko.

Vynikající, borůvková knedla přes celý talíř.

A po obědě je samozřejmostí moučník. Musí mít i styl a eleganci.

Ale já vím! Zas to pivo ke šlehačce a zmrzlině. Ale dokud můžu?

A odpoledne vytráví a je třeba se stavit při lehkém výletu na lehké občerstvení.

A když chutná, nestyďte si přidat. Jistě jsou dietní.

Ale někdy bodne jen tak něco malého do ruky.

Mám nějakou intelektuální krizi. Nevím, jestli je to věkem, zvýšenou zátěží v práci, nebo snad úplně něčím jiným, ale nechce se mi ve volném čase ani číst, ani psát, ani přemýšlet. Ale ty nízké pudy, ty myšlenky spojené s jídlem, mě dokážou zázračně vybudit z letargie. Připadá mi, že mé priority jsou stejné, jako u bývalého kolegy, zmíněného v úvodu.

Nakonec, jsem už v jeho tehdejším věku.

Autor: Ivana Pavlisková | sobota 9.9.2017 18:32 | karma článku: 30.15 | přečteno: 1272x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 10.85 | Přečteno: 96 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 35.85 | Přečteno: 1790 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 16.21 | Přečteno: 174 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.17 | Přečteno: 157 | Diskuse
Počet článků 292 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 855

Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...