Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Simulanti

V loňském roce jsem nahlédla do duší pacientů, kteří si musí vysedět frontu v čekárně, než se dostanou k lékaři. Jednalo se převážně o pacienty chlupaté a pevně věřím, že se dlouho do žádné čekárny nepodívám.

Tolik času, jako jsem strávila vloni v čekárně veterinární ordinace, jsem neabsolvovala se sebou snad za poslední desetiletí. Za tu dobu, co sedíte se zvířátkem a čekáte na zákrok, nebo pak čekáte, než dokape kapačka, máte možnost přemýšlet o ledasčem, nebo pozorovat další pacienty a jejich doprovod.

Abych tuto „zdravotní“ kapitolu loňského roku definitivně uzavřela, podívejme se i na ty, kteří, opatrně řečeno, simulují.

Co je to vlastně simulant? Někdo, kdo předstírá chorobu, aby dosáhl toho, že se tak třeba vyhne nepříjemným pracovním povinnostem, nebo předstírá symptomy choroby, aby měl pocit, že je mu věnována péče, kterou si zaslouží, protože je jinak opomíjen. Ale zdůvodnění může být více.

I mně zavedla jedna příhoda do několika ordinací. Diagnóza – podvrtnuté zápěstí. Z venčení v útulku, z čeho jiného? Poslední štace prvního kola vyšetření byla zastávka u ortopeda s rtg snímkem. Prohmatal, prohlédl, pohýbal. Ale tak nějak opatrně, že v rozsahu pohybů, které zkoušel TO nebolelo. Díval se na mě shovívavě, když jsem řekla, že to bolí hlavně ráno, než se to trochu rozhýbe, než nasadím ortézu. Pak se to zase trochu uklidní a začne to bolet při neopatrném pohybu v ortéze i po jejím sundání.

„Ale teď vás to nebolí?“ otázal se.

„No při takových opatrných pohybech ne,“ odvětila jsem a připadala jsem si jako totální simulant.

„Víte podvrtnutí bolí více a déle než zlomeniny, tak noste ortézu a nemyjte okna, “ doporučil mi. Podotýkám, že ortézu jsem si naordinovala a koupila sama.

A šla jsem, se standardním pokynem, „při potížích ihned“. A v čase si zajít na kontrolní rentgen. Ale už nespecifikoval, kolik dní, týdnů, je to „v čase“.

Tedy za čas jsem si šla pro žádanku na kontrolní rtg.

Lékařka na mě pohlédla, doptala se, ano stále to bolí, ale už trochu méně. Po asi 2,5 měsících.

„Máte na rehabilitaci známé?“ překvapila mě otázkou.

To jsem netušila, že na předepsání rehabilitace musím mít známé. No já vím, abych se dříve dostala na řadu. Odešla jsem s krabičkou antirevmatik.

Na fyzioterapii, kam pravidelně preventivně chodím, jsem byla poučena, že bolestivé, než se zahojí kloubní pouzdro, to může být až půl roku a z praxe ví i o delších případech. No co už, konečně mě někdo nebere jako simulanta. Tedy stále nosím poctivě ortézu, i do útulku a nemyji okna. Možná  si o mě někdo myslí, že simuluji. Ale je  to jejich problém.

Ale simulanti se mohou vyskytnout i ve zvířecí říši. Při svých mnohých návštěvách na veterině jsem narazila na známé se psem, který ráno prý vůbec nemohl chodit. Je to mladý pes, australský ovčák. Do auta už prý došel po svých, absolvoval ošetření, kapačku a večer už mu nic nebylo. Prostě asi vyžadoval tu zaslouženou pozornost.

Ale nemusím chodit daleko. Před Vánocemi a po Vánocích do Silvestra jsem denně chodila a vysedávala na veterině s Koči. Ta to opravdu nehrála, byla na tom dost špatně. Každý den jsem odchytila kotě, umístila ho do přepravky a Kočina kroužila kolem a jakoby jí vrtalo hlavou, kam že to pořád na tak dlouhou dobu chodíme.

Jednoho rána jsem rozlepila oko a Kočina mi seděla na břiše, zírala na mě a měla jedno ucho vodorovně a následně se začala velmi intenzivně a v častých intervalech drbat v uchu a za uchem. Pochopila jsem, chce jít s námi. Tak pro druhou přepravku, pro auto, naložit obě kočky. Na rozdíl od Koči, která už se začala bránit, Kočina hupsla do přepravky radostně, že se jede na výlet.

Když jsme dojeli na veterinu, podívala se na uraženě : „Počkej, my jsme fakt na veterině? To ne, tady jsem nechtěla, já myslela, že jezdíte někam na výlety!“

Omyl, tak už šla do ordinace s námi. Koči už jen na injekce, Kočina odmítla opustit přepravku. Už i uši měla zas srovnané normálně a drbat se zapomněla. Tak po odporu musela ven, aspoň vyčistit ucho. Měla tam jen nějaké smítko, nic vážného. S radostí zajela zpět do přepravky. A další dny už s námi nechtěla.

Tak to na mě už moc nehraj, Kočino. Nicméně, jsem si naprosto jistá, že po drastické a pevně věřím, že účinné, léčbě Koči nikdy simulovat nebude. Když ji chci pohladit, většinou přede mnou v hrůze prchá, abych ji zas někam neodvážela.

 

Autor: Ivana Pavlisková | sobota 14.1.2017 19:38 | karma článku: 22,44 | přečteno: 1018x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/