Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zezadu lyceum, zepředu muzeum

Tak toto hodnocení jsem slyšela na jednu dámu, která jezdila do práce stejným autobusem jako já. Zezadu měla postavičku jako děvčátko v rozpuku, nosila i tomu odpovídající krátké letní šatičky.

Do doby než se otočila, si člověk ponechal iluze o jejím věku. A bylo to již velmi dávno. V dobách přesliček a dřevěného uhlí. Číslovkou vyjádřeno možná před 20-25 lety.

Připomněla jsem si tu větu nedávno, kdy jsem absolvovala sraz po 35 letech od střední školy. Též jsem již delší dobu žádný sraz neabsolvovala a některé dámy jsem opravdu možná 30 let neviděla. Tedy jsem byla zvědavá, jak se kteří spolužáci se zubem času popasovali.

Odbočím. Někdy je to prohlížení zezadu velmi ošidné. Člověk se někdy fakt splete. Stává se mi to zvláště při mých cestách na kole. Tedy sportuji přiměřeně svým potřebám a věku, ale je to relativní. Někdo z vrstevníků by po padesátikilometrové jízdě vypustil duši, pro mě je to dobré rozšlapání. Ale nehoním se už, nic neuteče.

A protože se člověk v sedle občas nudí, spočinu okem i na jiných cyklistech. V dáli zahlédnete štíhlého fešáka na silničním kole, jak svižným tempem ukrajuje kilometry. A pak vás při svém dalším okruhu předjede nebo míjí v protisměru a málem spadnete z kola. Uctivě pozdraví tvář se stříbrným dokonale střiženým vousem. Tak ty mám ráda, klasici ze staré školy.

A někdy hodnotíte skupinu cyklistů, pevný zadek, pěkné svalnaté nohy a široká ramena. Koloušci? A z profilu se objeví pod značkovým trikotem televizní bříško padesátníka. Na hitu posledních let. 29 palcová očesaná horská kola, nalehko. Tlupa pánů, co si zřejmě musí ještě dokázat, že testosteronu mají pořád dost. Tak ty moc ráda nemám. Cyklošky jim jsou úzké, při setkání na svažitější trase je vidět na některých, jak rvou těžké převody z posledních sil. Protože kámoši to dají, tak já taky musím! Pozor na infarkt a na klouby pánové, ty určují pravý stav fyzična. A ještě se předvést před nějakou mladou. Nahoře dáme pár piv a svištíme dolů. To já bych asi daleko nedojela.

Ale ani dámy někdy nezaostávají. Ani v tempu, ani ve výbavě. Do doby, než sundá maskování, tedy brýle a přilbu. Pak nezbývá, než buď smeknout, nebo konstatovat, že věčné mládí ještě nikdo nevynalezl.

Ale nejen při sportu se dá hodnotit. Při své nedávné cestě do Prahy na pivní sraz známých blogerů jsem se rozhlížela i ve vlaku. Ve stejném vagonu seděla čtveřice dam, která jela na výlet za zábavou do metropole. Nebyly už úplné mladice, ale zaujala mě zvláště jedna, která měla velmi mladistvý střih účesu. Na části hlavy kraťoučký semiš s … nevím, jak se tomu říká odborně, ale já tomu říkám, vystříhané chodníčky pro mravence. Pořád jsem ji nedovedla odhadnout. Až se jednou otočila z profilu. Tak zde nadpis článku seděl jako poklice na hrnci.

Tedy s těmito poznatky jsem naložila dva kolegy,  bývalé spolužáky, do auta a vyrazili jsme vstříc překvapení.

Musím říci, že zvláště z dámské části jsem byla mile překvapena.

Potěší, když člověk narazí i zde na vášnivou turistku a cyklistku a při slovech: „Mám lepší kondičku, než před lety!“ přesně víme, o čem je řeč.

To víte, že jsme probrali i počet chybějících zubů, slábnoucí zrak, tlak, cholesterol, klouby a páteř. Ale byť nám, některým, do parametrů lycea zezadu pár kil přebývá, muzeální kousky ještě od pohledu opravdu nejsme.

Autor: Ivana Pavlisková | středa 16.11.2016 19:41 | karma článku: 26,47 | přečteno: 2412x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/