Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výlet skoro detektivní, aneb vrátí se Beník?

Plánovala jsem cyklovýlet do Beskyd. Bílá, Bílý kříž, Staré Hamry, Horní Bečva. A do toho mi přišla zpráva, že se ztratil Beník – literární pes z mé knížky. Okamžitě mi naskočila story Jany Májové z loňska – Vrátí se Kuky?

Výlet to měl být nostalgický, jednak po stopách loňského pěšího výletu za Maryčkou Magdonovou do Starých Hamer a rovněž jako připomenutí toho, že to byl na dlouhou dobu můj poslední větší pěší výlet, protože jsem pár týdnů po něm, už nemohla chodit. A také jsem se chtěla po letech podívat jaké změny se udály na Bílém kříži, kde jsme byli na průmyslovce na brigádě a podívat se na vzkvétající Bílou, která je lyžařským a dnes už i cyklo a běžeckým centrem Beskyd a kde jsem prochodila nejeden chodník před lety. A prosvištět si cyklotrasu z Horní Bečvy do Rožnova.

Nakonec jsem plány upravila, ze 100 km trasy jsem část ukrojila autem, protože jsem téměř tři týdny neseděla na kole a imunita pozadí vůči sedlu je asi fuč.

Tedy zahájení bylo v Ostravici.

Na přehradě Šance se buduje, budovali i dnes.

A buduje se i dále, že muselo padnout kus lesa a na přehradě s pitnou vodou je norná stěna. Že by lanovka na Lysou horu, nebo nějaké mega dílo? Když bylo slyšet zarážení štětovnic?

 

Ale jinak je tu pořád hezky.

S azurem by to bylo hezčí. Začalo poprchávat.

Dojela jsem do Starých Hamer. Už mžilo dost zřetelně, tak jen detaily kostelíku. Zalahodí oku stavaře.

Maryčku dnes necháme odpočívat.

Ale k podstatě detektivní zápletky. Kdo je Beník? Beník je literární pes z mé knížky. Je to tříletý kříženeček, pes socializační, který občas docházel do útulku vylepšovat pohodu venčených útulkáčků. Ztratil se uprostřed beskydských lesů, v údolí černé Ostravice, konkrétně u usedlosti Vroble. A to je na dohled slovenských hranic, nedaleko je hraniční přejezd Konečná, směr na Turzovku a Čadcu.

Beník je pes cvičený, umí různé kousky, o kterých jsem ani netušila, že je psi zvládnou. Ale je trochu nedůvěřivý k cizím lidem. Navíc je takové vyžlátko, že mu v chladných nocích a dnešním deštivém počasí muselo být ouvej.

Toto je Beník.

A zde se svou sestřičkou Angie.

Ale v tu dobu spolu nebyli, jistě by ho samotného do lesa nepustila. Těžko říct, co se přihodilo – leknutí, háravá fenečka, zvědavost ...? Sám v neznámém prostředí? Bydlí 50 km odtamtud.

Protože se zároveň rozběhlo pátrání na FB, přece jenom mi to nedalo, když jsem měla podobnou trasu a název Vroble mi nic neříkal. Ale zjistila jsem, že to je právě cestou na plánovaný Bílý kříž.

Tedy jsem se rozhodla spojit příjemné s užitečným, vyrobila jsem pár letáčků a rozvěsila je různě po autobusových zastávkách, či sloupech a stromech.

Někde z toho vzniklo zajímavé zátiší.

Tak kde jsi Beníku?

Tady?

Tady?

Nebo tady?

Opravdu bylo dnes nevlídno. Začalo hustě drobně pršet, odpískala jsem pátrání i výlet po nějakých 40 km.

A protože Jana Májová mohla ve své sérii konstatovat, že Kuky se vrátila, pevně věřím, že se najde i Beník. Asi se nevrátí vlastními silami, ale věřím, že se najde i díky síle sociálních sítí.

A věřím, že tato, dle mého názoru, nejhezčí Beníkova fotka z útulkového venčení s fenečkou Blondie, nebude poslední.

A kdybyste ho někdo cestou spatřil, dejte mi, prosím, vědět.

Autor: Ivana Pavlisková | sobota 13.8.2016 18:35 | karma článku: 23,90 | přečteno: 644x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/