Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trocha námahy nezabije

Zvláště když pak přijde zasloužená odměna. Když se s kolem vyhrabete někam na kopec, pak jízda po nakloněné rovině dolů už je vlastně za odměnu.

Rozhodla jsem se prozkoumat cyklotrasu, která je v provozu teprve necelé dva roky. A protože je to stezka dost frekventovaná, zvolila jsem k tomu pracovní den.

Mám na mysli cyklostezku Nový Jičín – Hostašovice. Vznikla v trase původní železniční trati, která byla zničena bleskovou povodní v roce 2009. Oprava železnice by byla nákladná, tedy vznikla tato myšlenka, která byla realizována za účastí obcí Hodslavice, Hostašovice, Mořkov, Životice u Nového Jičína,  městem Nový Jičín i z dotací.

Ale aby to nebylo tak jednoduché, potřebuji se dostat na konec trochu oklikou.

Vyrazila jsem směrem na Beskydy, protože se potřebuji dostat do údolí Rožnovské Bečvy.

Den byl jak malovaný.

 

 

Cestou narazím na netradiční artefakty.

Tak já snad vydržím, ale kaštany to mají zase letos spočítané.

 

 

Dravec na stožáru vyhlíží kořist.

 

 

Vždy když projíždím kolem Štramberské Trúby, vzpomenu si na koncert přímek ve zborcené ploše v deskriptivě. Morbidní myšlenky.

Ale to už jsem ve Veřovicích, obci pod Velkým Javorníkem a stoupám ku prameni Jičínky.

„Je mi 6 let a vím, že les není odpadkový koš.“ Dominička je chytrá.

Tak když už jsem na rozcestí, tak se na ten Javorník vyškrábu.

 

Ne, nechci létat, stačí mi, když chodím a jezdím po pevné zemi.

 

Bleskové občerstvení a pár slov s provozovatelem.

 

 

Kontrola, že ještě stojí a jedeme dolů.

Tedy po pravdě, pro mě moc sjezdy z takových kopců nejsou. Bojím se prudkých nakloněných rovin s hlavou dolů. Proč na ně jezdím, když na to prý ještě navíc nemám kolo a brzdy? Přece abych se mohla pokochat pohledem do kraje.

Takže dolů občas slezu z kola, nebo se křečovitě držím řidítek, zvláště, když část cesty byla bahnitá po lijáku.

Ale to už je kultivovaná cesta do Rožnova pod Radhoštěm.

 

 

Civilizace. Koliba na Pasekách. Ale ještě bylo zavřeno. Do Rožnova už to fičí rychle.

 

Tak aspoň rožnovský kostel s hodinami, co smutně bijů?

Ale nemohu se moc zdržovat, musím se přesunout k Valašskému Meziříčí.

Podél Rožnovské Bečvy vede rovněž romantická cyklostezka.

Vody je i v Bečvě žalostně málo.

 

 

Ale jinak je tu hezky.

 

 

Asymetrický lanový most v Hrachovci. Nostalgie mládí. Kdysi mi připadal jako velkolepé dílo. Už také trochu sešel. Vzadu za ním je cihelna, kde jsme nejednou na škole byli na exkurzi. Jaký je její osud teď, když všechny cihelny v okolí skoupil gigant Wienerberger, mi není známo.

Ale Valašské Meziříčí minu, okrajovou částí Krhová se musím dostat na směr do Hostašovic. Bohužel část trasy vede po silnici I.třídy, ale nepřišla jsem na to, jak tento úsek objet. To byl ještě větší adrenalin, než sjezd z Javorníku. Silnice není moc široká. Před železničním přejezdem jsem to už nervově nevydržela a zajela do lesa, že snad nějakou cestu k nádraží najdu.

Chvíli to vypadalo dramaticky, zvláště když jsem přejela kolem směrovky Radhošť a až po několika kilometrech jsem si uvědomila, že tam už téhož dne opravdu nechci.

Ale na druhý pokus byla odbočka správně.

 

 

Tak ten mi zachránil život, slunce žhnulo. V pozadí nádraží Hostašovice a pověstná hospoda Na Domoracu.

A teď už konečně ta odměna. Představím si, že jsem vláček, nasedám na kolo a jedu. Tedy fičím dolů.

Tak jako vlak bych zde ale měla mít přednost a ne se motat mezi zábradlím.

 

 

Konečná – vystupovat. Bylo to bleskových necelých 10 kilometrů.

A teď už domů, jako bych jela z práce.

Ale když už jsem byla na tom kopci se pokochat, pokochejte se se mnou. To je můj kraj.

 

Autor: Ivana Pavlisková | čtvrtek 14.7.2016 20:42 | karma článku: 25,03 | přečteno: 546x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/