Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ostrava je fajna

Když jsem před dvěma lety podnikla poprvé cestu do Ostravy na kole, vzbudilo to u někoho veselí. Co mě pudí se tam vrátit? Jednak jsem čtenářům slíbila pokračování a hlavně – bo Ostrava je fajna.

Tehdy jsem do Ostravy přijela kolem Ostravice. Ale tak jako má Brno Svratku a Svitavu, tak má Ostrava Odru a Ostravici. Mým záměrem tedy bylo – kolem Ostravice do Ostravy, kolem Odry zpět.

Vyjela jsem za časného svěžího rána. Den začal hezky.

Blonďák se na mě usmál.

 

 

Narazila jsem na kupu štěstí. Jako děti jsme měli za úkol chodit hledat a sbírat do kyblíku exkrement jako vzácné hnojení do zahrádky.

 

 

Obloha malovala.

 

 

Je tu krásně.

Ale část cesty jsme již absolvovali dříve, tak jen nový úsek a připomenutí známých míst.

Cyklostezka z Frýdku-Místku.

 

 

Jiskřící Ostravice.

 

 

Tento snímek je změněný – halda je zrekultivovaná a zelená.

 

 

Jinak se Ostravice nezměnila, snad jen ubylo vody.

 

 

Tak tato lávka je nová.

 

 

A zde jsme posledně skončili. Slezskoostravský hrad.

Takže se vydáme do neznámých končin.

Přejezd Ostravice směrem k Černé louce. Začíná poprchávat.

 

 

V těchto dnech zde probíhá Festival v ulicích. Patří mezi největší letní akce v Ostravě. Koncerty v ulicích, pouliční divadla, workshopy, soutěže, hry či sportovní aktivity. Je to takový předskokan Colours of Ostrava. Začíná za pár dní.

Obslužné stánky se teprve probouzely, musím spěchat dál.

 

 

Cykloška po nábřeží.

 

 

Legendární Sýkorův most. To v pravém dolním rohu jsou opravdu branky na vodní slalom. Štěpánka Hilgertová by měla radost.

A pokud už nikdo nic o Ostravě neví, zná možná alespoň fotku vyhlídkové věže nové radnice.

Pohled od nábřeží zezadu.

 

 

A čelní pohled. Magistrát města Ostravy. Nelze vynechat.

 

 

I to je Ostrava.

 

Úžasné místo na vycházky. A pořád jsem v centru.

 

 

No, ale to už jsem v pr..li. Ne, někde v Muglinově pod mostem. Lije.

 

 

Ostrava je civilizovaná, vede zde i dálnice. A kousek napravo od pilířů končí Ostravice a stává se Odrou. Nechtělo se mi tam v blátě capkat.

 

 

Racčí kolonie na břehu Odry.

 

 

Hitchcock – ptáci.

 

 

Ale obracím směr k domovu – cykloška kolem Odry.

 

 

Soutok Odry a Ostravice z druhého zarostlého břehu. Chybí voda.

 

 

Landek – uhelné sloje vyvěrající na povrch – světový unikát.

Landek – bývalý důl, muzeum havířské historie, tábořiště pračlověka, důlní technika, zábava. Relaxační centrum.

Krasavice.

 

 

Odra.

 

 

Příjemná cesta proti proudu.

Vodní díla na Odře.

Vodní elektrárna. Pokud je mi problematika známa, uvnitř tunelu by měl být velký šnek – turbína.

Ale i klidná zákoutí Odry.

Soutok Odry s Opavou.        

Opouštím Ostravu.

Zábřeh, Výškovice.

Před Polankou nad Odrou jsem musela změnit záměr. Most, který mě měl dostat na druhou stranu Odry, abych případně navštívila bývalou kolegyni v Polance, je v rekonstrukci. Tedy jsem musela zvolit cestu kolem rybníků mezi Polankou a Jistebníkem.

Ale je to cesta romantická.

Tak tento rybník vypadal, že se po něm dá chodit, ale labutě se brodily.

 

A tento pohled u železničního přejezdu v Jistebníku už ode mě zajisté také znáte. S panoramatem Beskyd.

Byl to fajny výlet, ale Ostrava je natolik rozmanitá, že to není na jeden průjezd. Určitě se zde ještě někdy vrátím.

http://pavliskova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=423316

Autor: Ivana Pavlisková | sobota 9.7.2016 20:53 | karma článku: 34,41 | přečteno: 2071x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/