Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se křtí sen

Máte sny? Každý má nějaké sny. Někdo o nich jen teoretizuje, já si je snažím plnit. Jedním z nich bylo napsat knížku, vydat knížku, uvést knížku do života, tedy pokřtít ji. A ta příležitost byla zde. Křtila jsem si vlastní knížku.

Měla jsem příležitost se zúčastnit dvou křtů knih místní spisovatelky, básnířky. Bylo to kultivované, v historických prostorech, mělo to řád, moderátora, recitátory, byla zde i nějaká kultura. Přítomen byl dlouholetý nakladatel, kmotři, spolupracovníci. A na závěr byl prodej knih, autogramiáda a občerstvení.

Takto já nemohu. Je to knížka o psech, tu musím umístit do skromnějších prostor. A hlavně si je zajistit s dostatečným předstihem. Volba padla na 5.4.2016 v 17.00. "Potkala jsem psy, útulek a lidi" - křest knihy. Tyto akce musí být přes týden, tedy úterý. Kapacita, dokážete měsíc dopředu odhadnout, kolik přijde lidí? Tipovala jsem 50.

Sál byl zamluven, tedy z výše jmenovaného jsem měla pouze spolupracovnici. Jednu.

„Musíš udělat událost na FB a pozvi všechny“ pravila spolupracovnice, když jsem říkala, že rozešlu osobní pozvánky. Je o generaci a půl mladší. OK, tedy jsem začala zkoumat, jak se to dělá. Pozvala jsem, pozvaní pozvali další, někteří férově napsali přijdu nebo omlouvám se. Z rozlišení – mám zájem, nebo z žádné reakce nevydedukujete stejně nic. Vymklo se to z rukou, část pozvánek jsem rozdala stejně osobně. Jsem ze staré školy.

Občerstvení. Kolik čeho? Něco objednám, něco upeču, něco mi zajistí dobrá duše. No jo, ale kolik? Počet neznámý? Hlavně ať nechybí. Ale zase je to akce na duševní potravu, ne aby se tu někdo přišel nažrat, vířily mi hlavou myšlenky. Opět jsem tipla.

Program – je to o psech, jeden by byl. A shodou okolností se nachomejtl i druhý. Máte-li potkat ty pravé osoby, potkáte je. Výborně, odškrtávám, nestarám se. Jak to ozvláštnit? Projektor a vybrat něco ze života pejsků v útulku. Kmotry – provozovatel, to by jinak nešlo, z venčitelů? Nejzasloužilejší, nejvěrnější. Souhlasili všichni.

Moderátor? Nikdo nemá odvahu. Tedy si to budu muset odkecat vše sama. Nejsem ukecaná. No co už, nějak to dám. A musím i číst. Autorské čtení přece. Co když to nevydrží hlasivky? Potřebuji fotografa, tedy fotografku. Útulková bude mít jiné povinnosti. Takže už osvědčenou. Souhlasila, i něco přečte. Nechala jsem přistavit další židle.

Vytvořit prezentaci, odzkoušet půjčený projektor, generální zkouška 3.4. i s jedním psem. Vše klaplo. Odpoledne jsem snědla první čokoládu. Cvičitelka druhého psa se dožaduje čokolády též. Dostala ji v pondělí 4.4.

Přišla jsem domů, chytla jsem nerv, drobné střípky, které člověka rozhodí. Druhá čokoláda, pytlík gumových medvídků, 2 velké slivovice, nakonec, mám svátek. Večer jsem se uklidnila. Spala jsem normálně. Ráno jsem se vzbudila s totálně staženým žaludkem. Dokončit itinerář, ať se sladím při čtení s projektorem. První řada VIP. Co přemýšlím? Nevím, kolik tam bude židlí. Musím dořešit na místě. Zajet pro zbytek objednaného občerstvení, pro spolupracovnici a psa.

Stejně plné je i zadní sedadlo, technika, kostým, občerstvení, knihy, nádobí …

Ještě zkouška, než nám otevřou sál. Angie.

Dvě hodiny předem, přestavět nastavěné židle a stoly, vyzkoušet projektor, prezentaci. Jen ať neselže technika. Do toho místní kabelová televize. Ti mi ještě scházeli. Do rozhovoru mi začal zvonit telefon. Znervózněla jsem já i redaktorka. Dorazila obslužná četa. Sláva. Odporoučely jsme se s mladou spolupracovnicí do vedlejšího lokálu. Ona na jídlo, já jen kafe. Ztratila jsem řeč.

Kontrola bodů na seznamu.

 

Druhá účinkující. Bellinka.

 

Daly si, já nemůžu.

16.45. V sále je jedna příchozí, vidím ji nejraději, ale kde jsou ostatní? Ale mám těžkého nepřítele. Totální azuro na nebi a počasí na krátký rukáv. Někdo se mi omlouval, promiň, musím k motyce. Někdo třeba na výlet.

A najednou to začalo proudit, sláva! Vrhají se po knize, chtějí autogram, dostávám květiny, holky Kladívka jsou rozhozené. Rozhodily mě úplně. Počet lidí jsem si tipla poprvé dobře.

Ale musím začít. Převléci se a jdeme na to.

Takto chodím venčit, i piškotovník jsem si vyprala. Je přece 17.00, otvírá se útulek.

Ale už civilně.

Bojar mi jistí záda.

A první vystoupení je zde. Bellinka, chodí na dog dancing teprve dva měsíce. A žádá moji asistenci.

Sláva, máme to za sebou! Moc pěkné, elegantní. Bylo to jejich první vystoupení.

Přichází na řadu Angie, ta už cvičí déle. „Jen takové blbosti“, slovy její cvičitelky.

Taky to mají za sebou. Od úlevy se Lucka i usmála.

Já ještě nemohu polevit, obecenstvo žádá další přídavek.

Ale jdeme konečně zničit tu knihu.

Nikdo nechtěl nic říct. Asi se styděli.

A konečně zábava a konec. Úleva? Ještě ne. Ještě uklidit, předat sál, odvézt vše a obslužnou četu.

Někteří stáli opodál, ale obslužná četa fungovala prvotřídně.

Konec? Díky všem, co přišli.

Doma jsem si otevřela jednu plzeň a před jednadvacátou hodinou se připojila  na FB. Měla jsem tam zprávu od Jitky Štanclové, která nakonec nedojela. „Valíček se teprve  potí na autorském čtení!“ Jak jsem s ním v tu chvíli cítila!

Skoro jsem v noci nespala. Úleva přišla až nad ránem. Ale to už jsem musela zase vstávat do práce.

A jak je to s tím napsat knihu, vydat si knihu? To je zas jiný příběh.

Fotografie pořídila Monika Kubalová.

Autor: Ivana Pavlisková | sobota 9.4.2016 19:11 | karma článku: 21,74 | přečteno: 509x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/