Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Silvestrovský

Já vám všem něco řeknu, mám toho silvestrovského veselí plné zuby! Kam se člověk podívá, všude samé veselí, někdy až strojené, protože povinné. Proč bych měla něco slavit a juchat, když nemám náladu? Opít se umím i jindy.

A naposled mě vytočila asi před dvěma hodinami kamarádka, která mi zřejmě naivně chtěla popřát, ať se dobře bavím. „Kam odcházíš?“, tázala se. „Proč bych měla někam odcházet, když už dobře 15-20 let nikam nechodím?“, odvětila jsem. „A výjimku neuděláš?“,  nedala se odbýt. Odpověď byla stručná: „NE!“.

A proč jako, aby mi bylo ráno špatně? Stačí, když je mi špatně už teď a to jsem nic nepožila! No prostě jsem konečně identifikovala problémy, které mě pronásledují už třetí den. Stavy zimnice a teploty se střídají se stavy klidu. Jen ten žaludek je nějaký divný setrvale.  Bude to střevní chřipka, podle jistých dalších příznaků. Kde jsem k tomu přišla, to vážně nevím? To bude tím, že teď musím jezdit hromadnou dopravou.

Stačí že jsem se minulý týden, po vzorném průběhu Štědré večeře, přežrala. Prostě jsem dostala krabici cukroví od spřízněné duše. „Ne, já svoje mám a stačí mi to“, bránila jsem se. „Nediskutuj, aspoň mi s tím pomůžeš!“, zněl příkaz. Tak proč toho tolik pečou?

Po večeři jsem spořádaně usedla k PC a tvořila štědrovečerní článek na blog. A k tomu jsem si dala misku darovaného cukroví. Bylo vynikající, těch misek bylo několik. Nemohla jsem pak usnout, až jsem v půl druhé v noci pojala nouzovou myšlenku, že mi buď pomůže plzeň, nebo … Pomohla.

No, já vím, co mi to vše má signalizovat. „Nemáš splněný svůj úkol letošního roku, tak seď na zadku a čiň se!“. A jak jinak chcete připoutat pacienta, než pevným poutem k místnosti, která se zpravidla nachází hned za vstupními dveřmi?

Ale já tvořím, finišuju, hledám podklady. A občas musím na fejsbůk. To je hrůza, když si odmyslím spoustu Péefek, které doporučují v podstatě to samé – hlavně abych věděla, bez čeho se obejdu a bez čeho ne! Dík, já to vím. Ano, chci být happy celý rok a něco pro to udělám, ale dnes mi dejte všichni pokoj, protože tiše trpím!

A aby toho nebylo málo, s plovoucím žaludkem musíte listovat reklamami na Cukroví pro všechny z Tesco speciál.

Vláčné těsto – slovinská potica – může to být dobré, jsou v tom ořechy, ale jak jsem viděla slovo rum, žaludek začal protestovat.

Pááářížskééé rohlíííčkýýý.  Jako v podchodu někde ve velkoměstě. Když si představím tu lepkavou sladkou chuť, ježí se mi chlupy. A to jich po depilaci nemám moc!

Silvestrovské sýrové menu – strčte si někam.

Jindy mám na hlavní stránce FB samé psy, v menšině kočky, v ještě menší lékárenské listy a občas nějaká selfie těch, co se nestydí nastrkovat ksichtíky. No co, i já vypadám dobře.

Ale toto už je moc. To je útok na moji centrální nervovou soustavu. Na moje pudy! Pryč odsud! Už se na hlavní stránku alespoň 3 dny nepodívám, než to přejde!

Ale já už mám svůj úkol splněn, už bych měla přestat trpět! Možná mi pomůže mátový čaj. Vešla jsem do kuchyně a slyším vrčení. Nevím, jestli zespod nebo shora. Vysavač to nebude. Ruční šlehač? Co děláte, sousedé, česnekovou pomazánku? Fuuuj! Až mnou otřáslo a z kuchyně jsem se okamžitě odebrala do jiné místnosti.

Podívám se z okna a někteří zoufalci se už zastřelují na půlnoc. Zvířátka zas budou trpět.

 

Tak přátelé, neberte to zas tak doslova. Při něčem (sladkém) mě opravdu otřáslo, ale trochu jsem lhala, požívám tekutou více procentní desinfekci ze svých vzácných zásob, od které očekávám, že můj stav bude stabilizovat.

Tak vám přeji veselého Silvestra a ať vám ráno není, jako mně teď. Anebo, ať je, aspoň dáte příští rok pokoj!

A s elánem do nového roku!

Autor: Ivana Pavlisková | čtvrtek 31.12.2015 20:08 | karma článku: 23,51 | přečteno: 546x
  • Další články autora

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma: 19,21 | Přečteno: 342x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma: 23,17 | Přečteno: 516x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

Schizofrenie

Začarované slovo. Skandální slovo? Co kdo může, co nemůže, čeho je schopen a neschopen, co je schopen rozpoznat a co ne? Že to není typické vánoční téma? Zkusím vás přesvědčit, že trochu ano.

22.12.2018 v 11:56 | Karma: 19,31 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma: 23,50 | Přečteno: 435x | Diskuse| Fotoblogy

Ivana Pavlisková

I ty stará zřícenino!

Mnozí v kategorii ...sát, mi jistě dají za pravdu, že občas něco loupe, tu zabolí, ale pořád to ještě ujde. Tedy se člověk může cítit dotčeně, když neuctivá omladina konstatování z nadpisu utrousí mezi řečí vaším směrem.

4.11.2018 v 18:27 | Karma: 19,73 | Přečteno: 484x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:30

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

Lidovci znovu pokárali Cyrila Svobodu, ale vyhazov ze strany se nekoná

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  19:26

Aktualizujeme Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších politiků, bývalého šéfa strany...

Hrozí scénář Twitter? TikTok v USA narazil, šanci větří mocní miliardáři

24. dubna 2024  19:25

Čínské sociální síti TikTok ve Spojených státech po úterním hlasování Senátu zvoní hrana. Její...

EU přísněji zakročí proti praní špinavých peněz, vzniká nový kontrolní úřad

24. dubna 2024  19:17

Europoslanci schválili přísnější pravidla boje proti praní špinavých peněz a proti financování...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 292
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/