psí a kočičí

Ivana Pavlisková

Čtyřnozí závodníci

Ano i chlupatí čtyřnožci závodí. A ačkoliv je zima a logický by byl report ze závodů psích spřežení, pojďme se trochu letně ohřát. A připlést se chlupáčům do cesty.

13.1.2019 v 16:53 | Karma článku: 19.21 | Přečteno: 342 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Typicky vánoční

Tak máme zas typické Vánoce posledních let. Na blátě. Nevím, které už jsou takové v řadě, ale přesně vím, že toto jsou moje sedmé Vánoce, kdy na Štědrý den směřují mé kroky do psího útulku. Myslíte, že sedmička je šťastné číslo?

24.12.2018 v 16:09 | Karma článku: 23.17 | Přečteno: 515 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Černá je dobrá, nejlepší

Že máte dost všudypřítomných slevových lákadel spojených s černým pátkem? Že černá v životě značí smutek? Přesto nelze popřít, že černá má cosi do sebe. Elegantní, klasická, společenská, tajuplná. To je černá kočka.

25.11.2018 v 19:24 | Karma článku: 23.29 | Přečteno: 435 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Nejsem žádný stařík

Vážně už mě lidi štvete. Já nejsem žádný stařík! Že mám šedivý čumák? A co? Jedna moje venčitelka, odhaduji, že moje vrstevnice, má šedivý vlas, sice barvený, ale taky jí nikdo neříká, že je stařenka. Je svěží a akční.

30.9.2018 v 18:17 | Karma článku: 29.03 | Přečteno: 892 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Dokonalá dvojka

Kdo bydlí u své, či svých koček, ví, že nastanou čas od času chvíle, kdy si vás velitelky domácnosti pozvou na kobereček. A dostanete důrazné napomenutí.

25.8.2018 v 18:18 | Karma článku: 30.96 | Přečteno: 883 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Kauza pokračuje

Nedávno jsem psala o případu přemnožených psů – kauza Vlčkovice. Kdo sleduje média ví, že koncem června se konalo pokračování. Bude to už doopravdy konec?

8.7.2018 v 19:13 | Karma článku: 25.03 | Přečteno: 677 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Kauza

Kauza je zvláštní slovo. Případ. Signalizující něco překvapivého, šokujícího, zasluhující mediální pozornost. Co Vás napadne nejdříve? Kauza lithium, Čapí hnízdo, něco z bulváru? A co třeba kauzy o týrání zvířat, psů?

31.3.2018 v 19:59 | Karma článku: 27.37 | Přečteno: 1311 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Každý svého pána

Když jsem začala téměř před šesti lety chodit venčit do útulku, někde jsem zaslechla, že každý pes v útulku najde svého pána. Dnes už vím, že nenajde. Ale jsou psi, kteří si svého pána opravdu zaslouží.

4.3.2018 v 19:35 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 711 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Jíš maso? Nezachraňuj psy !

Nahlédla jsem do jedné diskuze na FB, kde jistá dáma, ze zdravotních důvodů, požádala o rady, co tedy jíst, když je masožravec? Zvedla se vlna solidarity a moudrých rad. A také otázka: „Jak můžete zachraňovat psy a jíst maso?“

4.2.2018 v 18:33 | Karma článku: 23.55 | Přečteno: 789 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Vánoce v útulku

Každý rok o Štědrém dni mám ve zvyku absolvovat dlouhou vycházku do okolí mého bydliště a podělit se o dojmy se čtenáři. Letos byl problém zvolit trasu. Polovina okolí je rozkopaná z důvodu dostavby dálnice a různých obchvatů.

24.12.2017 v 18:00 | Karma článku: 26.19 | Přečteno: 722 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Splněný slib

Před rokem začala zdravotní anabáze malého kotěte, které se rozhodlo, že bude další členkou mé domácnosti. Tedy dalším řídícím elementem. Loňský vánoční čas byl obdobím dennodenních návštěv na veterině. A také jsem dala slib.

16.12.2017 v 18:24 | Karma článku: 28.11 | Přečteno: 662 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Pes se zárukou

Záruční list na psa? Přece to není zboží! Ale přístup některých lidí k osvojení, případně zakoupení si čtyřnohého společníka, je někdy zvláštní a pro milovníky psů nepochopitelný. Jak k tomu přijdou pejsci neoficiálního původu?

1.10.2017 v 19:07 | Karma článku: 28.68 | Přečteno: 954 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Malí, ale šikovní

Dostala jsem se na akci, kde v poslušnosti soutěžili pesáci různých ras a velikostí. A právě ti malí doháněli vznešený vzhled velkých elegantních plemen svojí šikovností a dychtivostí předvést, co umí.

1.7.2017 v 19:34 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 390 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Dva roky za mřížemi

Nikdo z nás by asi o takovou zkušenost nestál. Jak se asi cítí psi v útulcích, kteří za mřížemi stráví měsíce, roky? Jedním z nich je i Rex z vlčovického útulku, který v těchto dnech „oslavil“ dvouleté výročí pobytu v útulku.

10.6.2017 v 18:46 | Karma článku: 29.73 | Přečteno: 1762 | Diskuse

Ivana Pavlisková

A přijela televize

Věříte, že média dokážou vyrobit hvězdu? Že pak má objekt zájmu snadnější život, že je o něho zájem? Nebyla někdy reportáž jen promrháním koncesionářských poplatků? V případě privátní TV Barrandov to ovšem nemusíme řešit.

15.4.2017 v 18:54 | Karma článku: 25.41 | Přečteno: 872 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Za dobrotu na žebrotu

„No vy jste si teda vybrala“, okomentovala veterinární lékařka zdravotní stav jedné z mých velitelek domácnosti. Šli jsme na plánovanou kastraci, ale při prohlídce se ukázalo, že má zase plicní problém. Operace byla odložena.

8.4.2017 v 19:22 | Karma článku: 26.79 | Přečteno: 610 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Punťa cestovatel

Uvědomila jsem si, že dnes píšu 250. článek. Za 3,5 roku mého pobytu na blogu. Je to málo? Nechci ale život prosedět u klávesnice, chci ho mít pestrý a různorodý, jako moje články. A o čem by měl být? Samozřejmě o psech v útulku.

25.3.2017 v 19:03 | Karma článku: 25.25 | Přečteno: 513 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Kouzelná čuňka

Přemýšlela jsem, jak spisovně pojmenovat psí tvář. Ale výraz čuňka mi utkvěl v mysli nejhlouběji. Kouzelná? Samozřejmě. Pes neumí mluvit, tak musí své pocity a přání vyjádřit tím, jak se tváří.

5.3.2017 v 19:21 | Karma článku: 26.39 | Přečteno: 669 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Pilné jako včelky

Pilné jako včelky jsou moje kočky. Tedy ne já, jako jejich sloužící, která mám plnit jejich příkazy a požadavky, ale ta nádherná chlupatá stvoření. Dospěly k názoru, že mi musí jít příkladem, aby moje péče o ně byla ještě lepší.

12.2.2017 v 17:41 | Karma článku: 28.45 | Přečteno: 713 | Diskuse

Ivana Pavlisková

Simulanti

V loňském roce jsem nahlédla do duší pacientů, kteří si musí vysedět frontu v čekárně, než se dostanou k lékaři. Jednalo se převážně o pacienty chlupaté a pevně věřím, že se dlouho do žádné čekárny nepodívám.

14.1.2017 v 19:38 | Karma článku: 22.44 | Přečteno: 1017 | Diskuse
Počet článků 292 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 855

Vážně i nevážně, o tom, co mě napadá, o tom, co vidím cestou.

O svých zážitcích ze psího útulku jsem napsala knížku - Potkala jsem psy, útulek a lidi.

http://www.potkala-jsem-psy.cz/